« آواي رودکوف» خود را به اخلاق حرفه‌اي روزنامه‌نگاري پايبند مي‌داند و مبناي فعاليت اين سايت بر سه اصل « بيطرفي » ، «دقت » و « انصاف » استوار است.

      
کد خبر: ۳۵۲۸۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
سیاسی؛
مسئولان برگزاری انتخابات در کهگیلویه و بویراحمد باید بر اساس نص صریح قانون شرایط قانونی را برای همه کاندیدا یکسان دانسته و در این زمینه هیچگونه تبعیضی قائل نشوند در حالی که در حوزه انتخابیه کهگیلویه شرایط تبلیغات کاملآ یک طرفه و به سود سید محمد موحد است.

یک و بام دو هوای مسئولان برگزاری انتخابات در کهگیلویه | استفاده از ظرفیت مدیران و بسیج نیروها برای تبلیغات در حمایت از نماینده کهگیلویه

پایگاه خبری تحلیلی آوای رودکوف ؛ سید جعفر مسروری |سید محمد موحد سالیان زیادی و با شیوه های گوناگون، برنده ۵ دوره انتخابات مجلس بوده است. شیوه هائی که پر از حرف و حدیث و سرشار از اما و اگر است، روش‌هایی که در بین مردم مطرود و مردود بوده و اصلا منصفانه و از روی عدالت نیست.

اما در این دوره از انتخابات که موحد به شدت با عدم اقبال عمومی روبرو شده و پس از دو نشست ناموفق که در گاوداری چنگلوا و حوزه دشمن زیاری داشته است به ناچار دو راهکار اصلی را در راس برنامه هایش قرار داده است.

اول: استفاده از ظرفیت مدیران ادارات برای بسیج نیروها و تبلیغات پرسنل ادارات در بین ارباب رجوع؛ متآسفانه این کار تا آنجا پیش رفته است که در برخی نقاط مثل بخش درمان کهگیلویه و همینطور بهمئی و حتی اداراتی از جمله صمت و بهزیستی و کمیته امداد، کار از دعوت آشکارا گذشته و بدل به تهدید مستقیم مدیران میانی و پرسنل کشیده شده است. تا جایی که مدیران ادارات بصورت علنی پرسنل خود را موظف کرده که در ایام منتهی به انتخابات، مشکلات مردم را به شرط حمایت از نماینده انجام دهید و به قول معروف هر کسی که با ما نیست و از حامیان ما نیست خیلی توجهی نکنید! آن هم اداراتی مثل بهزیستی و کمیته و صمت که بیشترین ارباب رجوع شان از قشر ضعیف جامعه است.

دوم : استفاده از ظرفیت قومیت و روابط فامیلی و همچنین سوء استفاده از دوگانه بویراحمدی و ثلاث؛ البته هر دوی این شیوه ها را از قبل هم استفاده میکرد. نتایج استفاده بیش از حد از ظرفیت قومیتی و روابط فامیلی طی چند سال اخیر در تمام چهار شهرستان حوزه انتخابیه آنچنان مشهود است که دیگر لوث شده و حتی خود افراد هم فامیل هم از اینهمه تبعیض و بی‌عدالتی به ستوه آمده و خود را از قافله یاران موحد جدا کرده و به سوی عدل هاشمی رفتند.

چیزی که در این دوره باعث شگفتی فعالان اجتماعی و عامه مردم شده است، موضع یک بام و دو هوای مسئولان برگزاری انتخابات در شهرستان‌ها و حتی ددر مرکز استان است. در شرایطی که مقام معظم رهبری، از تعبیر فقهی حق الناس برای رای مردم استفاده کرده است، به نظر میرسد که مسئولان اجرائی و بخصوص معاونت سیاسی استاندار و همینطور فرماندار کهگیلویه، جانب انصاف را رعایت نمی‌کنند و در یک ماه مانده به روز سرنوشت‌ساز آشکارا و علنی از موحد حمایت می‌کنند در حالی که تغییر عبدالعزیز موسوی و انتصاب حمزه محقق زاده فقط بخاطر شائبه حمایت از موحد بوده است.

معاونت سیاسی استانداری و شخص فرماندار کهگیلویه برای یک استقبال پرشور مردمی و خودجوش که از سوی طیف‌های گسترده مردم صورت گرفته بود به سردار هاشمی پور گیر میدهند و حتی برای برگزاری یک همایش به آقای بزرگواری تذکر میدهند اما برای همایش‌های آقای موحد نه تنها هیچ مانعی ایجاد نمیشود بلکه بسیاری از مدیران ادارات هم جهت هرچه باشکوه تر شدن این همایش، بسیج میشوند و خانواده ها و پرسنل خودشان را برای حضور در این همایش تشویق و حتی گاها تهدید هم میکنند.

وقتی معاونت سیاسی استاندار و همینطور مدیرکل حوزه امنیتی استاندار و فرمانداران دهدشت و چرام از وابستگان درجه یک موحد هستند و در انتخابات دور گذشته هم برخی از آنها ( سید جواد هاشمی معاون سیاسی استاندار، توفیقیان فرماندار چرام و...) از گردانندگان اصلی ستاد موحد بودند، پس دیگر چه انتظاری از برگزاری با شکوه و مشارکت حداکثری مردم میتوان داشت؟ چرا استاندار محترم که به داشتن تقوا معروف است، چشمش را بر این تخلفات میبندد؟

همایش انتخاباتی موحد همانقدر غیرقانونی است که برای دیگر رقبا هم! موحد در حال حاضر کاندیدای انتخابات است، همان طوری که عدل هاشمی پور و بزرگواری هم کاندیدا هستند، پس به کدام دلیل و منطق برگزاری همایش برای موحد بصورت علنی، قانونی و بدون از اشکال است اما برای دیگر کاندیدا دارای ایراد است و شائبه محسوب می‌شود؟

تحت چه عنوانی، طرفداران آقای موحد، پیش از موعد تبلیغات، همایش بزرگ و دعوت از سخنران را در برنامه دارند و مدیرانشان را در شهرستان های چهارگانه بسیج کرده اند؟

شایسته است که مسئولان استانی بخصوص فرمانداران کهگیلویه و دیگر نقاط حوزه انتخابیه مطابق قوانین انتخاباتی عمل کرده و در اجرای قانون بدون از تبعیض عمل کنند و از برگزاری چنین همایشی جلوگیری شود. شایسته است که جانب انصاف را در برخوردها رعایت کرده و مطابق نص صریح قانون، برگذارکنندگان انتخابات، کاملا بی طرف باشند و فرمایشات رهبر انقلاب را مبنی بر پاسداشت رای و نظر مردم بعنوان حق الناس، نصب العین و حجت شرعی و قانونی قرار دهند تا با ایجاد فضائی مطمئن برای مردم، شاهد مشارکت حداکثری باشیم.

اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان آوای رودکوف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان آوای رودکوف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
0
0
مافیای ثروت و قدرت مانند نمایندگان تهران با لیست اقلیت قبول شدند اینجا موحد یکی از آنها ست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
0
0
اگر تمام ادارات کهگیلویه بسیج شوند، اگر تمام مدیران ۴ شهرستان بسیج شوند، اگر تمام فرمانداران بسیج شوند نمی‌توانند و نخواهند توانست در برابر اراده مردم این دیار سر سوزنی ایستادگی کنند. و انشالله مرد ۸۴ ساله و پیرمردهای نماینده ایران به تاریخ پیوسته است
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: